Hos Poul Sejr Nielsen er vi glade for at kunne byde Emil Buchhardt velkommen i rollen som serviceleder i VVS-afdelingen. Her skal han varetage udviklingen af vores lærlingeakademi samt vores nye servicekoncept for både private og erhvervskunder.
Emil er ikke et nyt ansigt hos Poul Sejr Nielsen – vi har allerede haft glæde af ham i 6 år. I 2015 startede Emil som arbejdsmand, og sidenhen gik han, i forbindelse med sin uddannelse, i lære som VVS-energispecialist. Efter endt uddannelse blev han ansat som VVS-montør – og nu har Emil fundet sin plads på kontoret som serviceleder.
Emil er professionel, imødekommende og målrettet, og han drives af at optimere processer og af at være med til at udvikle nye koncepter. At se sit arbejde virke og skabe værdi - både for vores medarbejdere og for vores kunder - er det, der motiverer Emil.
Om ansættelsen af Emil som serviceleder siger Jonas Bach, direktør for serviceafdelingen:”Emil er blevet ansat som serviceleder, fordi han har den fornødne ro, er struktureret og repræsenterer Poul Sejr Nielsens værdier utroligt godt. Der er ingen tvivl om, at Emil er noget specielt og har nogle kvaliteter, som ikke ret mange andre har; han er målrettet og engageret - og så er han dygtig”.
Med sine kun 24 år er Emil gået fra at være lærling til at blive serviceleder på blot 2 år. Allerede som 2. års lærling begyndte Emil selv at køre ud til kunderne og efter endt uddannelse i efteråret 2018, blev han ansat som VVS-montør.
Som montør varetog Emil i første omgang de gængse serviceopgaver, men henad vejen begyndte han også at varetage de teknisk svære opgaver, ligesom han fik mere og mere ansvar:
”Jeg begyndte at ”blande mig” i flere og flere ting, såsom serviceskemaer og lærlingearbejde. Jeg tog meget ansvar for sagerne, fordi jeg syntes, det var spændende, og fordi jeg syntes, det var nemmere selv at skrive til de pågældende kunder, bestille materialer og afgive tilbud, end at jeg først skulle forklare min leder, hvad jeg havde lavet. Til sidst havde jeg så mange opgaver ud over de gængse montøropgaver, at jeg var nødsaget til at sidde på kontoret en dag om ugen.”
Nu er Emil blevet ansat som serviceleder og skal i den forbindelse varetage udviklingen af vores nye servicekoncept samt udviklingen af vores lærlingeakademi, som handler om, hvordan vi uddanner vores lærlinge endnu bedre gennem målrettet undervisning. Netop til udviklingen af lærlingeakademiet kan Emil bruge sin egen erfaring og viden fra sin tid som lærling. Her har han opbygget en stor indsigt i, hvilke elementer man, i uddannelsen til VVS-montør, mangler – både hvad angår praktisk viden, der mangler fra skolens side, og læren om Poul Sejr Nielsens holdning og kundetilgang, der kan bidrage til at dygtiggøre vores lærlinge endnu mere til værdi for både os og vores kunder.
Emil er ikke kommet sovende til sit ansvar – det har krævet både talent og engagement. Netop at være engageret er noget han vil råde de nye lærlinge til: ”Mit bedste råd til nye lærlinge er at være interesseret, engageret, at stille spørgsmål og at tage ansvar – jo mere ansvar man tager, desto mere ansvar får man, og jo mere kan man lære. Man skal brænde for det for at blive rigtig dygtig.”
For Emil er det bedste ved at være en del af Poul Sejr Nielsen, at man får lov til at udvikle sig, hvis man gerne vil:”Det bedste ved at arbejde hos Poul Sejr Nielsen er, at man kan få lov til at udvikle sig. Firmaet har en størrelse, der gør, at man kan specialisere sig inden for enkelte områder, hvilket har medvirket til, at jeg har bevaret mit engagement. Desuden har Jonas Bach sat sit præg i mig: Hvis man er nysgerrig og spørger om noget, så får man svar. Man får lov til at blande sig og at tage ansvar - og hvis man spørger, hvordan tingene fungerer, så får man det at vide.”
Netop denne tilgang til medarbejderne er noget Emil selv vil tage med sig i sit virke som serviceleder: ”Som serviceleder vil jeg være imødekommende, ligesom jeg har oplevet, at Jonas (Direktør VVS-service) altid har været imødekommende overfor mig. Er der nogen, der kommer til mig og spørger, hvad de skal gøre i en given situation, vil jeg ikke blot komme med en løsning - men også en begrundelse herfor. Det, synes jeg, er en vigtig del af lederjobbet.”
Det glæder os, at Emil nu skal bidrage med sin store viden og engagement i udviklingen af vores lærlingeakademi og servicekoncept - vi ser frem til et godt og langvarigt samarbejde!