Hos Poul Sejr Nielsen er vi glade for at kunne byde Emil Buchhardt velkommen i rollen som serviceleder i VVS-afdelingen. Her skal han varetage udviklingen af vores lรฆrlingeakademi samt vores nye servicekoncept for bรฅde private og erhvervskunder.
Emil er ikke et nyt ansigt hos Poul Sejr Nielsen โ vi har allerede haft glรฆde af ham i 6 รฅr. I 2015 startede Emil som arbejdsmand, og sidenhen gik han, i forbindelse med sin uddannelse, i lรฆre som VVS-energispecialist. Efter endt uddannelse blev han ansat som VVS-montรธr โ og nu har Emil fundet sin plads pรฅ kontoret som serviceleder.
Emil er professionel, imรธdekommende og mรฅlrettet, og han drives af at optimere processer og af at vรฆre med til at udvikle nye koncepter. At se sit arbejde virke og skabe vรฆrdi - bรฅde for vores medarbejdere og for vores kunder - er det, der motiverer Emil.
Om ansรฆttelsen af Emil som serviceleder siger Jonas Bach, direktรธr for serviceafdelingen:โEmil er blevet ansat som serviceleder, fordi han har den fornรธdne ro, er struktureret og reprรฆsenterer Poul Sejr Nielsens vรฆrdier utroligt godt. Der er ingen tvivl om, at Emil er noget specielt og har nogle kvaliteter, som ikke ret mange andre har; han er mรฅlrettet og engageret - og sรฅ er han dygtigโ.
Med sine kun 24 รฅr er Emil gรฅet fra at vรฆre lรฆrling til at blive serviceleder pรฅ blot 2 รฅr. Allerede som 2. รฅrs lรฆrling begyndte Emil selv at kรธre ud til kunderne og efter endt uddannelse i efterรฅret 2018, blev han ansat som VVS-montรธr.
Som montรธr varetog Emil i fรธrste omgang de gรฆngse serviceopgaver, men henad vejen begyndte han ogsรฅ at varetage de teknisk svรฆre opgaver, ligesom han fik mere og mere ansvar:
โJeg begyndte at โblande migโ i flere og flere ting, sรฅsom serviceskemaer og lรฆrlingearbejde. Jeg tog meget ansvar for sagerne, fordi jeg syntes, det var spรฆndende, og fordi jeg syntes, det var nemmere selv at skrive til de pรฅgรฆldende kunder, bestille materialer og afgive tilbud, end at jeg fรธrst skulle forklare min leder, hvad jeg havde lavet. Til sidst havde jeg sรฅ mange opgaver ud over de gรฆngse montรธropgaver, at jeg var nรธdsaget til at sidde pรฅ kontoret en dag om ugen.โ
Nu er Emil blevet ansat som serviceleder og skal i den forbindelse varetage udviklingen af vores nye servicekoncept samt udviklingen af vores lรฆrlingeakademi, som handler om, hvordan vi uddanner vores lรฆrlinge endnu bedre gennem mรฅlrettet undervisning. Netop til udviklingen af lรฆrlingeakademiet kan Emil bruge sin egen erfaring og viden fra sin tid som lรฆrling. Her har han opbygget en stor indsigt i, hvilke elementer man, i uddannelsen til VVS-montรธr, mangler โ bรฅde hvad angรฅr praktisk viden, der mangler fra skolens side, og lรฆren om Poul Sejr Nielsens holdning og kundetilgang, der kan bidrage til at dygtiggรธre vores lรฆrlinge endnu mere til vรฆrdi for bรฅde os og vores kunder.
Emil er ikke kommet sovende til sit ansvar โ det har krรฆvet bรฅde talent og engagement. Netop at vรฆre engageret er noget han vil rรฅde de nye lรฆrlinge til: โMit bedste rรฅd til nye lรฆrlinge er at vรฆre interesseret, engageret, at stille spรธrgsmรฅl og at tage ansvar โ jo mere ansvar man tager, desto mere ansvar fรฅr man, og jo mere kan man lรฆre. Man skal brรฆnde for det for at blive rigtig dygtig.โ
For Emil er det bedste ved at vรฆre en del af Poul Sejr Nielsen, at man fรฅr lov til at udvikle sig, hvis man gerne vil:โDet bedste ved at arbejde hos Poul Sejr Nielsen er, at man kan fรฅ lov til at udvikle sig. Firmaet har en stรธrrelse, der gรธr, at man kan specialisere sig inden for enkelte omrรฅder, hvilket har medvirket til, at jeg har bevaret mit engagement. Desuden har Jonas Bach sat sit prรฆg i mig: Hvis man er nysgerrig og spรธrger om noget, sรฅ fรฅr man svar. Man fรฅr lov til at blande sig og at tage ansvar - og hvis man spรธrger, hvordan tingene fungerer, sรฅ fรฅr man det at vide.โ
Netop denne tilgang til medarbejderne er noget Emil selv vil tage med sig i sit virke som serviceleder: โSom serviceleder vil jeg vรฆre imรธdekommende, ligesom jeg har oplevet, at Jonas (Direktรธr VVS-service) altid har vรฆret imรธdekommende overfor mig. Er der nogen, der kommer til mig og spรธrger, hvad de skal gรธre i en given situation, vil jeg ikke blot komme med en lรธsning - men ogsรฅ en begrundelse herfor. Det, synes jeg, er en vigtig del af lederjobbet.โ
Det glรฆder os, at Emil nu skal bidrage med sin store viden og engagement i udviklingen af vores lรฆrlingeakademi og servicekoncept - vi ser frem til et godt og langvarigt samarbejde!